ADM Urban

Wegenisdossier

ADM INFRA verzorgt uw wegenis- en rioleringsdossiers van a tot z. Van het opmeten van de bestaande situatie tot de technische ontwerpen en de aanvraag van vergunningen tot het uitvoeren van de werken.

BESTAANDE SITUATIE BOVEN- EN ONDERGRONDS OPMETEN

Het opmeten van de ‘as built’ situatie gebeurt zowel boven- als ondergronds. Daarbij brengen we de riolen op diepte en in de bovenbouw, de straat en de nutsvoorzieningen mee in kaart. Deze hebben namelijk allemaal invloed op uw bouwaanvraag.

Werkwijze

Hoe gaan wij te werk?

1. Intake voor de werken

Na een gesprek kunnen wij aan de slag met een voorontwerpstudie. Deze wordt met u overlopen zodat we eventuele aanpassingen kunnen opnemen in het hydraulische model via InfoWorks software.

2. Stabiliteitsberekening en aanbestedingsbundel

Ook maken we nodige stabiliteitsberekeningen zodat we met een compleet dossier de vergunningen aanvragen. Daarnaast zorgen we bij zowel private als openbare aanbestedingen voor een aanbestedingsbundel waarmee de aannemer een offerte kan maken.

3. Afspraken en coördinatie tijdens de werken

We maken de nodige afspraken met nutsmaatschappijen en coördineren de vergaderingen tussen nuts, bouwheer en aannemer voor een vlotte start van de werken. We doen wekelijkse technische controles en nemen de leiding over de werken. We checken of de juiste materialen en methodes worden gebruikt voor een kwaliteitsvolle afwerking volgens afspraak.4. OpleveringADM INFRA organiseert de oplevering zodat alle nodige gegevens overgedragen kunnen worden voor een vernieuwd ‘as built’ dossier. Dit bezorgen we aan de bouwheer samen met alle technische fiches en het financiële kader.

Wat kost een Wegenisdossier?

Veelgestelde vragen

Wegenisdossier

Wat is een as-built dossier?
Dit is een dossier waarbij de effectieve toestand van een project (wegenis, gebouw, …) wordt vastgelegd aan de hand van plannen en fiches van gebruikte materialen en methoden.
Hierbij wordt berekend welke afmetingen muren, kolommen en balken moeten hebben om het bovenliggende gedeelte van het gebouw te kunnen dragen. Deze berekening gebeurt door een stabiliteitsingenieur of architect.